Počítačová grafika
(Rozdíly mezi verzemi)
(Založena nová stránka: * čím se zabývá obor Počítačová grafika * historie vývoje POG * vektorová grafika (použití, Bézierova křivka, formáty vektorové grafiky, grafické edit...) |
|||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
− | + | == Počítačová grafika == | |
− | + | Z technického hlediska se jedná o obor informatiky, který používá počítač k tvorbě umělých grafických objektů a k úpravě nasnímaných obrazů z reálného světa. | |
− | + | ||
− | + | == Historie == | |
− | * | + | Historie počítačové grafiky: 1960 vznik pojmu PG, konec 70. let rozvoj PG, konec 80. let 3D PG, 1995 1. 3D animovaný celovečerní film Toy Story. |
− | * | + | |
− | * | + | == Rozdělení == |
− | + | '''Vektorová grafika:''' je jeden ze dvou základních způsobů reprezentace obrazových informací v počítačové grafice. Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky, vektorový obrázek je složen ze základních geometrických útvarů, jako jsou body, přímky, křivky a mnohoúhelníky. | |
+ | **Nevýhody** | ||
+ | * Oproti rastrové grafice zpravidla složitější pořízení obrázku. V rastrové grafice lze obrázek snadno pořídit pomocí fotoaparátu nebo skeneru. | ||
+ | * Překročí-li složitost grafického objektu určitou mez, začne být vektorová grafika náročnější na [[operační paměť]] a [[procesor]] než grafika bitmapová. |
Verze z 22. 4. 2012, 21:11
Počítačová grafika
Z technického hlediska se jedná o obor informatiky, který používá počítač k tvorbě umělých grafických objektů a k úpravě nasnímaných obrazů z reálného světa.
Historie
Historie počítačové grafiky: 1960 vznik pojmu PG, konec 70. let rozvoj PG, konec 80. let 3D PG, 1995 1. 3D animovaný celovečerní film Toy Story.
Rozdělení
Vektorová grafika: je jeden ze dvou základních způsobů reprezentace obrazových informací v počítačové grafice. Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky, vektorový obrázek je složen ze základních geometrických útvarů, jako jsou body, přímky, křivky a mnohoúhelníky.
- Nevýhody**
- Oproti rastrové grafice zpravidla složitější pořízení obrázku. V rastrové grafice lze obrázek snadno pořídit pomocí fotoaparátu nebo skeneru.
- Překročí-li složitost grafického objektu určitou mez, začne být vektorová grafika náročnější na operační paměť a procesor než grafika bitmapová.