Počítačová grafika

(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Založena nová stránka: * čím se zabývá obor Počítačová grafika * historie vývoje POG * vektorová grafika (použití, Bézierova křivka, formáty vektorové grafiky, grafické edit...)
 
Řádka 1: Řádka 1:
* čím se zabývá obor Počítačová grafika  
+
== Počítačová grafika ==
* historie vývoje POG
+
Z technického hlediska se jedná o obor informatiky, který používá počítač k tvorbě umělých grafických objektů a k úpravě nasnímaných obrazů z reálného světa.
* vektorová grafika (použití, Bézierova křivka, formáty vektorové grafiky, grafické editory pro vektorovou grafiku)
+
 
* rastrová grafika (použití, DPI, LPI, barevná hloubka, barevná paleta RGB a CMYK, formáty bitmapové grafiky, komprese, grafické editory pro vektorovou grafiku, práce s vrstvami)
+
== Historie ==
* 3D grafika (použití, referování, texturování, oftware pro tvorbu 3D grafiky)
+
Historie počítačové grafiky: 1960 vznik pojmu PG, konec 70. let rozvoj PG, konec 80. let 3D PG, 1995 1. 3D animovaný celovečerní film Toy Story.
* počítačová animace
+
 
* významné firmy na poli počítačové grafiky
+
== Rozdělení ==
* hardware POG
+
'''Vektorová grafika:''' je jeden ze dvou základních způsobů reprezentace obrazových informací v počítačové grafice. Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky, vektorový obrázek je složen ze základních geometrických útvarů, jako jsou body, přímky, křivky a mnohoúhelníky.
 +
**Nevýhody**
 +
* Oproti rastrové grafice zpravidla složitější pořízení obrázku. V rastrové grafice lze obrázek snadno pořídit pomocí fotoaparátu nebo skeneru.
 +
* Překročí-li složitost grafického objektu určitou mez, začne být vektorová grafika náročnější na [[operační paměť]] a [[procesor]] než grafika bitmapová.

Verze z 22. 4. 2012, 21:11

Počítačová grafika

Z technického hlediska se jedná o obor informatiky, který používá počítač k tvorbě umělých grafických objektů a k úpravě nasnímaných obrazů z reálného světa.

Historie

Historie počítačové grafiky: 1960 vznik pojmu PG, konec 70. let rozvoj PG, konec 80. let 3D PG, 1995 1. 3D animovaný celovečerní film Toy Story.

Rozdělení

Vektorová grafika: je jeden ze dvou základních způsobů reprezentace obrazových informací v počítačové grafice. Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky, vektorový obrázek je složen ze základních geometrických útvarů, jako jsou body, přímky, křivky a mnohoúhelníky.

    • Nevýhody**
  • Oproti rastrové grafice zpravidla složitější pořízení obrázku. V rastrové grafice lze obrázek snadno pořídit pomocí fotoaparátu nebo skeneru.
  • Překročí-li složitost grafického objektu určitou mez, začne být vektorová grafika náročnější na operační paměť a procesor než grafika bitmapová.
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Navigace
Nástroje