Eko:12. Management

(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Management)
Řádka 1: Řádka 1:
 
== Management ==
 
== Management ==
*Podstata managementu = nauka o řízení firmy (neboli podniku)
+
 
 +
=== Podstata managementu ===
 +
*nauka o řízení firmy (neboli podniku)
 
*Soubor ověřených přístupů, názorů, zkušeností, a doporučení, které vedoucí pracovníci užívají k zvládnutí specifických manažerských funkcí  
 
*Soubor ověřených přístupů, názorů, zkušeností, a doporučení, které vedoucí pracovníci užívají k zvládnutí specifických manažerských funkcí  
*Manažerské funkce
+
 
**Plánování
+
=== Manažerské funkce ===
**Rozhodování
+
*Plánování
**Organizování práce, zaměstnání
+
*Rozhodování
**Vedení lidí
+
*Organizování práce, zaměstnání
**Kontrolní činnost
+
*Vedení lidí
*Vývoj funkce manažera:
+
*Kontrolní činnost
**Vlastník firmy = zaměstnanec = manažer
+
 
**Vlastník = manažer
+
=== Vývoj funkce manažera: ===
**Vlastník  = manažer
+
*Vlastník firmy = zaměstnanec = manažer
***Najímá manažery
+
*Vlastník = manažer
*Hlavní manažerské funkce
+
*Vlastník  = manažer
**Rozhodování:
+
**Najímá manažery
***Manažer při rozhodování a řešení problému je stavěn před princip volby z různých návrhů řešení problému
+
 
***Problémy  
+
=== Hlavní manažerské funkce ===
****Dobře strukturované (řeší často)
+
*Rozhodování:
****Špatně strukturované (nový problém)
+
**Manažer při rozhodování a řešení problému je stavěn před princip volby z různých návrhů řešení problému
**Plánování:
+
**Problémy  
***Určení cílů firmy a způsobů jak cílů dosáhnout
+
***Dobře strukturované (řeší často)
***Top management – strategický plán = dlouhodobá koncepce rozvoje firmy (10-20let)
+
***Špatně strukturované (nový problém)
***Střední management – taktický plán = 5let, konkrétnější rozpracování strategického plánu, včetně rozpočtů a finanční analýzy (zisk, náklady, výnosy, podíl)
+
*Plánování:
***Nejnižší management – operativní plán = 1rok, konkrétní úkoly pro daný úsek ve firmě, reaguje na změny  
+
**Určení cílů firmy a způsobů jak cílů dosáhnout
**Organizování:
+
**Top management – strategický plán = dlouhodobá koncepce rozvoje firmy (10-20let)
***Vymezení pravomocí a zodpovědnosti lidí ve firmě, zajišťuje určitý řád, disciplínu a ekonomický způsob realizace činnosti
+
**Střední management – taktický plán = 5let, konkrétnější rozpracování strategického plánu, včetně rozpočtů a finanční analýzy (zisk, náklady, výnosy, podíl)
***Typy organizačních struktur:
+
**Nejnižší management – operativní plán = 1rok, konkrétní úkoly pro daný úsek ve firmě, reaguje na změny  
****Liniová obrázek
+
*Organizování:
****Liniově štábní - štáb = zaměstnanci, kteří jsou přímo podřízeni řediteli (právník, kontrola, bezpečnostní technik) obrázek
+
**Vymezení pravomocí a zodpovědnosti lidí ve firmě, zajišťuje určitý řád, disciplínu a ekonomický způsob realizace činnosti
****Divizní - Divize = samostatné jednotky s přímou vazbou na trh v rámci celé firmy obrázek
+
**Typy organizačních struktur:
*Role manažera:
+
***Liniová
**Podle stupně řízení:
+
[[Soubor:liniova.jpg]]
***Vrcholový (top man) - nejvýše postavení řídící pracovníci (např. ředitelé, náměstci, prezidenti)
+
***Liniově štábní - štáb = zaměstnanci, kteří jsou přímo podřízeni řediteli (právník, kontrola, bezpečnostní technik)
***Střední management - patří sem vedoucí útvarů firmy (např. vedoucí oddělení, vedoucí nákupu)
+
[[Soubor:liniove_stabni.jpg]]
***Nejnižší management - sem řadíme manažery na nejnižším stupni řízení, kteří jsou nadřízeni výkonným pracovníkům (např. mistr dílny, vedoucí závodní jídelny)
+
***Divizní - Divize = samostatné jednotky s přímou vazbou na trh v rámci celé firmy
**Podle stylu řízení:
+
[[Soubor:divizni.jpg]]
***Autokratický= vedoucí, který sám rozhoduje, a přikazuje bez ohledu na názory podřízených, systematicky kontroluje plnění svých příkazů (byrokratický)
+
 
***Demokratický= demokrat bere ohledy na názory svých podřízených, o problémech diskutuje, konečné rozhodnutí učiní vedoucí a kontroluje jeho plnění
+
=== Role manažera: ===
***Liberální= vedoucí nepoužívá přímé řídící příkazy, tento styl je vhodný ve firmách, kde pracují tvůrčí a zodpovědní pracovníci
+
*Podle stupně řízení:
 +
**Vrcholový (top man) - nejvýše postavení řídící pracovníci (např. ředitelé, náměstci, prezidenti)
 +
**Střední management - patří sem vedoucí útvarů firmy (např. vedoucí oddělení, vedoucí nákupu)
 +
**Nejnižší management - sem řadíme manažery na nejnižším stupni řízení, kteří jsou nadřízeni výkonným pracovníkům (např. mistr dílny, vedoucí závodní jídelny)
 +
*Podle stylu řízení:
 +
**Autokratický= vedoucí, který sám rozhoduje, a přikazuje bez ohledu na názory podřízených, systematicky kontroluje plnění svých příkazů (byrokratický)
 +
**Demokratický= demokrat bere ohledy na názory svých podřízených, o problémech diskutuje, konečné rozhodnutí učiní vedoucí a kontroluje jeho plnění
 +
**Liberální= vedoucí nepoužívá přímé řídící příkazy, tento styl je vhodný ve firmách, kde pracují tvůrčí a zodpovědní pracovníci

Verze z 17. 4. 2012, 10:03

Obsah

Management

Podstata managementu

  • nauka o řízení firmy (neboli podniku)
  • Soubor ověřených přístupů, názorů, zkušeností, a doporučení, které vedoucí pracovníci užívají k zvládnutí specifických manažerských funkcí

Manažerské funkce

  • Plánování
  • Rozhodování
  • Organizování práce, zaměstnání
  • Vedení lidí
  • Kontrolní činnost

Vývoj funkce manažera:

  • Vlastník firmy = zaměstnanec = manažer
  • Vlastník = manažer
  • Vlastník = manažer
    • Najímá manažery

Hlavní manažerské funkce

  • Rozhodování:
    • Manažer při rozhodování a řešení problému je stavěn před princip volby z různých návrhů řešení problému
    • Problémy
      • Dobře strukturované (řeší často)
      • Špatně strukturované (nový problém)
  • Plánování:
    • Určení cílů firmy a způsobů jak cílů dosáhnout
    • Top management – strategický plán = dlouhodobá koncepce rozvoje firmy (10-20let)
    • Střední management – taktický plán = 5let, konkrétnější rozpracování strategického plánu, včetně rozpočtů a finanční analýzy (zisk, náklady, výnosy, podíl)
    • Nejnižší management – operativní plán = 1rok, konkrétní úkoly pro daný úsek ve firmě, reaguje na změny
  • Organizování:
    • Vymezení pravomocí a zodpovědnosti lidí ve firmě, zajišťuje určitý řád, disciplínu a ekonomický způsob realizace činnosti
    • Typy organizačních struktur:
      • Liniová

Liniova.jpg

      • Liniově štábní - štáb = zaměstnanci, kteří jsou přímo podřízeni řediteli (právník, kontrola, bezpečnostní technik)

Liniove stabni.jpg

      • Divizní - Divize = samostatné jednotky s přímou vazbou na trh v rámci celé firmy

Divizni.jpg

Role manažera:

  • Podle stupně řízení:
    • Vrcholový (top man) - nejvýše postavení řídící pracovníci (např. ředitelé, náměstci, prezidenti)
    • Střední management - patří sem vedoucí útvarů firmy (např. vedoucí oddělení, vedoucí nákupu)
    • Nejnižší management - sem řadíme manažery na nejnižším stupni řízení, kteří jsou nadřízeni výkonným pracovníkům (např. mistr dílny, vedoucí závodní jídelny)
  • Podle stylu řízení:
    • Autokratický= vedoucí, který sám rozhoduje, a přikazuje bez ohledu na názory podřízených, systematicky kontroluje plnění svých příkazů (byrokratický)
    • Demokratický= demokrat bere ohledy na názory svých podřízených, o problémech diskutuje, konečné rozhodnutí učiní vedoucí a kontroluje jeho plnění
    • Liberální= vedoucí nepoužívá přímé řídící příkazy, tento styl je vhodný ve firmách, kde pracují tvůrčí a zodpovědní pracovníci
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Navigace
Nástroje
Databázová chyba – Maturita 2012

Databázová chyba

(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
Při dotazu do databáze došlo k syntaktické chybě. Příčinou může být chyba v programu. Poslední dotaz byl:
(SQL dotaz skryt)
z funkce „“. Databáze vrátila chybu „5: database is locked“.
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Navigace
Nástroje